3度目 ― 2016年02月29日 06:41
3度目
朝起きて、一応チェックしたら、なんとカウントダウンが始まっている。
(SES-9)
http://www.spacex.com/webcast
「Tracking towards a 6:46pm ET launch attempt today; watching upper-level winds closely.」
今日は液体酸素は無事に入るんだろうか?。
あと、2時間くらいだが、起きて待っていようかな。
もう一寝入りしたい気分なんだがな(変な夢を見て、とても嫌な気分・・・)。
(SES-9 Mission:プレスキット)
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/spacex_ses9_press_kit_final.pdf
「Mission Timeline:
COUNTDOWN:
Hour/Min Events:
- 00:34 Launch Conductor takes launch readiness poll
- 00:30 RP-1 (rocket grade kerosene) and liquid oxygen (LOX) loading underway
- 00:10 Falcon 9 begins engine chill prior to launch
- 00:02 Range Control Officer (USAF) verifies range is go for launch
- 00:01:30 SpaceX Launch Director verifies go for launch
- 00:01 Command flight computer to begin final prelaunch checks
- 00:01 Pressurize propellant tanks
- 00:00:03 Engine controller commands engine ignition sequence to start
00:00:00 Falcon 9 liftoff」
「LAUNCH AND SATELLITE DEPLOYMENT:
Hour/Min Events:
00:01 Max Q (moment of peak mechanical stress on the rocket)
00:02:36 1st stage engine shutdown/main engine cutoff (MECO)
00:02:40 1st and 2nd stages separate
00:02:47 2nd stage engine starts
00:03:42 Fairing deployment
00:09:01 2nd stage engine cutoff (SECO-1)
00:27:07 2nd stage engine restarts
00:27:55 2nd stage engine cutoff (SECO-2)
00:31:24 SES-9 satellite deployed」
「This mission is going to a Geostationary Transfer Orbit. 」
「Following stage separation, the first stage of the Falcon 9 will attempt an experimental landing on the “Of Course I Still Love You” droneship. 」
「Given this mission’s unique GTO profile, a successful landing is not expected. 」
そんなこといわないで、成功させてちょ!。
this mission’s unique GTO profileについては、このブログでも既に触れた。
(スーパーシンクロナス・トランスファー軌道)
http://kfujito2.asablo.jp/blog/2016/02/19/8022738
たぶん、燃料がギリギリなのかもしれない。
だから、キンキンに冷やして、詰め込もうとしてるんだろうな。
a successful landing is not expectedとかいいながら、結構拘ってたりするのかもしれない。
上手く上がれば、もうすぐ結果が分かる。
朝起きて、一応チェックしたら、なんとカウントダウンが始まっている。
(SES-9)
http://www.spacex.com/webcast
「Tracking towards a 6:46pm ET launch attempt today; watching upper-level winds closely.」
今日は液体酸素は無事に入るんだろうか?。
あと、2時間くらいだが、起きて待っていようかな。
もう一寝入りしたい気分なんだがな(変な夢を見て、とても嫌な気分・・・)。
(SES-9 Mission:プレスキット)
http://www.spacex.com/sites/spacex/files/spacex_ses9_press_kit_final.pdf
「Mission Timeline:
COUNTDOWN:
Hour/Min Events:
- 00:34 Launch Conductor takes launch readiness poll
- 00:30 RP-1 (rocket grade kerosene) and liquid oxygen (LOX) loading underway
- 00:10 Falcon 9 begins engine chill prior to launch
- 00:02 Range Control Officer (USAF) verifies range is go for launch
- 00:01:30 SpaceX Launch Director verifies go for launch
- 00:01 Command flight computer to begin final prelaunch checks
- 00:01 Pressurize propellant tanks
- 00:00:03 Engine controller commands engine ignition sequence to start
00:00:00 Falcon 9 liftoff」
「LAUNCH AND SATELLITE DEPLOYMENT:
Hour/Min Events:
00:01 Max Q (moment of peak mechanical stress on the rocket)
00:02:36 1st stage engine shutdown/main engine cutoff (MECO)
00:02:40 1st and 2nd stages separate
00:02:47 2nd stage engine starts
00:03:42 Fairing deployment
00:09:01 2nd stage engine cutoff (SECO-1)
00:27:07 2nd stage engine restarts
00:27:55 2nd stage engine cutoff (SECO-2)
00:31:24 SES-9 satellite deployed」
「This mission is going to a Geostationary Transfer Orbit. 」
「Following stage separation, the first stage of the Falcon 9 will attempt an experimental landing on the “Of Course I Still Love You” droneship. 」
「Given this mission’s unique GTO profile, a successful landing is not expected. 」
そんなこといわないで、成功させてちょ!。
this mission’s unique GTO profileについては、このブログでも既に触れた。
(スーパーシンクロナス・トランスファー軌道)
http://kfujito2.asablo.jp/blog/2016/02/19/8022738
たぶん、燃料がギリギリなのかもしれない。
だから、キンキンに冷やして、詰め込もうとしてるんだろうな。
a successful landing is not expectedとかいいながら、結構拘ってたりするのかもしれない。
上手く上がれば、もうすぐ結果が分かる。
コメントをどうぞ
※メールアドレスとURLの入力は必須ではありません。 入力されたメールアドレスは記事に反映されず、ブログの管理者のみが参照できます。
※なお、送られたコメントはブログの管理者が確認するまで公開されません。
※投稿には管理者が設定した質問に答える必要があります。